Sk8-triky
25. 3. 2008
Ollie
Je nejzákladnější trik, kterej je nutný bezpodmínečně umět. Teď si rozeberema základní postoj. Podle toho na jakou stranu jezdíte se postavíte buď pravou nebo levou dopředu. Tady budu popisovat postavení s pravou dopředu protože se mi tak jezdí líp, takže ti kdo jezdí levou dopředu si jenom prohodí slova pravá/ levá. Pro začátek si dáme pravou (levou) nohu kousek pod přední šrouby nebo klidně i na ně, to postačí ne malý olliečko, který bude pro začátek stačit, jak ste asi vypozorovali výška ollie závisí najen na odrazu ale taky na postavení přední nohy, je to logický čím víc je noha uprostřed tím víc se dá prkno táhnout a vejš vyskočit, taky je dobrý říct, že nemá cenu dávet nohu dál jak za půlku prkna protože se stejně vejš už nevyskočí a navíc je to o ústa. Takže přední noha je na šroubech a zadní dáme na patku. Je taky dobrý mít pat trochu k sobě a špičky o sebe, ale jenom mírně, ono to obráceně ani moc nejde. Samotný odraz je dost důležitej a zaleží na něj jak vysoko vyskočíte, zdá se to sice jednoduchý, ale hodně lidí dělá v začátjách chyby tím, že místo aby se lechce švihem odrazily, do prkna kopnou celou nohou a to je chyba a pak jim to nejde. Odraz se provádí spíš než celou nohou pouze pohybem kotníku a jak si můžete vyskoušet vyskočíte i vejš.
Důležitý je taky nebát se odrazit a vyskočit a
ne jenom ťuknout. Dál je taky dobrý pomáhat si rukama, švihem. Tak
to by byl odraz, hned po něj jak se prkno dostane do správné polohy
(jak jde vidět na obrázku) je potřeba naklopit přední nohu aby se
její pomocí dalo prno vytáhnout nahoru, v této fázi musíte zadní
nohu, kterou ste se odráželi zvednout, je to ze začátku celkem težký
tyhle pohyby zkoordinovat, takže se vám asi bude stávat, že zadní
nohu už nezvednete, čímž se vám zadní trucky neodlepí od země,
ale pokud se to povedlo ste ve vzduchu a prkno vlastně držíte jenom přední
nohou. Až budete nejvějš, což musíte poznat sami, je potřeba vrátit
obě nohy zpět na desku a přední nohu, podle polohy prka, možná ještě
truchu "zadupnout" aby se prvno dostalo do vodorovný polohy a
vy pak mohli dopadnout na všechny 4. Při dopadu se lehce pokrčte aby
si zmírnil pád a je to.Je nejzákladnější trik, kterej je nutný bezpodmínečně umět. Teď si rozeberema základní postoj. Podle toho na jakou stranu jezdíte se postavíte buď pravou nebo levou dopředu. Tady budu popisovat postavení s pravou dopředu protože se mi tak jezdí líp, takže ti kdo jezdí levou dopředu si jenom prohodí slova pravá/ levá. Pro začátek si dáme pravou (levou) nohu kousek pod přední šrouby nebo klidně i na ně, to postačí ne malý olliečko, který bude pro začátek stačit, jak ste asi vypozorovali výška ollie závisí najen na odrazu ale taky na postavení přední nohy, je to logický čím víc je noha uprostřed tím víc se dá prkno táhnout a vejš vyskočit, taky je dobrý říct, že nemá cenu dávet nohu dál jak za půlku prkna protože se stejně vejš už nevyskočí a navíc je to o ústa. Takže přední noha je na šroubech a zadní dáme na patku. Je taky dobrý mít pat trochu k sobě a špičky o sebe, ale jenom mírně, ono to obráceně ani moc nejde. Samotný odraz je dost důležitej a zaleží na něj jak vysoko vyskočíte, zdá se to sice jednoduchý, ale hodně lidí dělá v začátjách chyby tím, že místo aby se lechce švihem odrazily, do prkna kopnou celou nohou a to je chyba a pak jim to nejde. Odraz se provádí spíš než celou nohou pouze pohybem kotníku a jak si můžete vyskoušet vyskočíte i vejš.
Nejdůležitějí je správnej odraz a táhnutí desky
jenom maličkost...
(MimoN3áč, 28. 4. 2009 15:15)